15 mei 2015 zijn we begonnen aan het Pieterpad. We starten met de deel 2 van het traject dat loopt van Vorden naar de St. Pietersberg. De 1e etappe van het 2e deel is van Vorden naar Zelhem. Lengt 16 km dus goed te doen.

Mooi is dat de etappes van het Pieterpad goed met OV zijn te bereiken. Tenminste, zo lijkt het. Alle routes beginnen en eindigen bij bus of trein. Vanuit Boxtel is het naar Vorden station een flinke reis van iets meer dan 2 uur. We zijn om 9.07u vertrokken met de stoptrein naar Den Bosch waar we de intercity naar Zutphen hebben genomen. In Zutphen hebben we de stoptrein richting Winterwijs genomen. Vorden was een halte verder en waren daar om 11.15u.

de Gravin van VordenNa een lekkere kop koffie en thee en een sanitaire stop in hotel/restaurant de Gravin van Vorden waar meer wandelaars aan de koffie zaten vetrokken we om 11.45u voor onze wandeling. De route is prima aangegeven met de bekende wit-rode markering. We liepen door een heel afwisselend landschap met prachtige vergezichten. Het weer was perfect en zo kwamen de frisgroene kleuren van de grote weides nog beter uit. Veel boeren waren het gras aan het binnen halen.

Varssel Onderweg hebben we misschien 10 auto’s gezien en amper asfaltwegen gehad. Veel bospaden en soms door een idyllisch gehucht zoals Linde en Varssel. De route ging zelfs over een boerenerf dat voor wandelaars opengesteld is.
We hebben genoten van het weer, het landschap en de stilte. Regelmatig kwamen we andere wandelaars tegen die dezelfde route aan het lopen waren. Te herkennen aan het bekende Pieterpad boekje.
Mooie natuur

Rond 16.00u kwamen we in Zelhem aan en zagen gelijk de bushalte voor de bus naar het station in Doetinchem. Die gaat vanaf daar elk half uur en ’s avonds elk uur. Bij eetcafe de Groes was het goed toeven in de zon op een prachtig terras midden in het gezellige dorp. We hebben na onze dorst gelest te hebben ook gelijk maar heerlijk gegeten. Een aanrader!

de Groes in Zelhem
We hebben de bus van 18.10u genomen naar CS Doetinchem en de trein naar Arhem die perfect aansloot op de aankomst van de bus. In Arnhem overgestapt op de intercity naar Nijmegen en daarna op de stoptrein naar Boxtel. 20.30u waren we in Boxtel na een prachtige wandeldag.
We kijken nu al weer uit naar het vervolg. De route van Zelhem naar Braamt. Dan gaan we dus met de trein naar Doetinchem en de bus naar Zelhem waar we gisteren zijn opgestapt en pakken daar de route weer op.