Op dit moment schrijf ik deze posting in de Thalys. Het is nu 11 uur.  Ik ben in Antwerpen-Berchem opgestapt na vanochtend rond 9 uur vertrokken te zijn. Lekker op het gemak. Even tanken en daarna door naar Antwerpen. Ik sta geparkeerd in Q-Park onder het station. Onderweg naar de trein nog een paar hertjes gezien en een prachtige zonsopkomst.  Volgens mij de eerste keer dat het zo lekker fris was dit jaar. Lekker.
Ik was natuurlijk veel te vroeg (ruim drie kwartier). Maar goed je weet maar nooit. Trein zit afgeladen vol en de conducteur komt net kaartjes controleren. Hij moest wel even goed kijken. Een kaartje met als vertrekstation Amsterdam en dan in Berchem opgestapt……

Tja, krijg je met een kaartje van iemand anders. Ik heb het ticket nl. over kunnen nemen van Ton Zijp van AboutBlank.
Ik heb geen videocamera meegenomen. Leek me iets te veel van het goed. Wel mijn fotocamera en voicerecorder. En uiteraard dit notebook. Net op de valreep nog een andere gekregen. Gisteren nog een andere batterij thuis laten bezorgen. Dus vandaar dat ik dit nu in de trein kan doen. Handig. Als het goed is moet de batterij het ongeveer tot Parijs uit kunnen houden. Zo meteen mijn feeds die ik voor deze reis als ongelezen heb laten staan maar eens doornemen.
Straks me maar eens installeren in het hotel en kijken of ik daar wifi heb (hebben ze me wel beloofd; 17 euro voor 24 uur) en de omgeving verkennen. Voor zover ik gezien heb is het conferentiecentrum op loopafstand. Vanavond gaan we met meer dan 20 mensen (nederlanders en vlamingen) ergens eten. Straks eens checken waar precies. Dus de avond komen we wel door. Morgen en overmorgen een bomvol programma. Woensdag dan nog de tijd om alles te verwerken en dan ’s avonds weer met de Thalys terug.
Ondertussen rijden we Brussel binnen (achterstevoren 😉 )
Ik ga regelmatig verslag doen hier, dus hou me in de gaten als je daar zin in hebt. Ik maak aparte postings, wat dus betekent dat ik niet deze posting steeds update.

Update: aankomst in Parijs. Keurig op tijd. 5 over 1. Om 2 uur in het hotel. Al even naar de lokatie gewandeld. Mooi dat het zo dichtbij is. Slechts 10 minuten lopen. Ze waren de zaal aan het inrichten. Ik ben benieuwd hoe dat morgen gaat met de stroom, aangezien het een grote hal is met rijen stoeltjes…..
Loic le Meur (VP Sixapart en organisator) liep er ook al rond.
En zoals je ziet ben ik al online. Handig hier. Gewoon aanzetten, inloggen (17 euro per 24 uur) en klaar. Er is zelfs een ethernet en usb aansluiting voor het geval je geen wireless hebt. Kijk da’s nou een mooi hotel. De kamer is niet overdreven groot, maar lekker midden in de stad. Net ook al even naar Porte de Versailles geweest waar de expositiehallen staan. Er is nu een enorme beurs op het gebied van nautische zaken. Diverse zeezeilboten (ook die van Oracle) staan er opgesteld.
Zo meteen maar eens kijken hoe ik straks bij het eten kom. Ik denk met de taxi of te voet. Want met de metro is het een heel gedoe zag ik.